GuidePedia



Τι είναι μια Landing Page;
Σε πιστή μετάφραση, μια «σελίδα προσγείωσης» είναι οποιαδήποτε σελίδα στην οποία μπορεί να βρεθεί (προσγειωθεί) ένας επισκέπτης.

Ωστόσο, όταν γίνεται λόγος για αυτές, έχει καθιερωθεί να μιλάμε για σελίδες που επιτελούν ένα συγκεκριμένο σκοπό ή έχουν συγκεκριμένο στόχο και αποτελούν κάτι ξεχωριστό από τις υπόλοιπες σελίδες του website στο οποίο φιλοξενούνται. Μπορεί ακόμα και να βρίσκονται εκτός του domain.

Αυτό σημαίνει πως δε μοιάζουν με μια τυπική σελίδα άρθρου (layout με sidebar κ.ά.) και ούτε είναι απαραίτητο, για παράδειγμα, να έχουν το ίδιο κύριο μενού πλοήγησης με την υπόλοιπη ιστοσελίδα. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι ο σκοπός μιας landing page είναι να δώσει ελάχιστες επιλογές στον επισκέπτη και να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον στο στόχο για τον οποίο δημιουργήθηκε.

Οι βασικοί τύποι των Landing Pages
Υπάρχουν δύο κύρια είδη τέτοιων σελίδων: οι Click Through και οι Lead Generation σελίδες.

Οι σελίδες «click through»
Σκοπός τους είναι να πείσουν τον επισκέπτη να μεταφερθεί σε μια άλλη σελίδα. Μπορεί να τις συναντήσει κανείς σε μια ιστοσελίδα ηλεκτρονικού καταστήματος, όπου χρησιμοποιούνται για να «ζεστάνουν» τον επισκέπτη και τελικά να τον μεταφέρουν στη σελίδα του προϊόντος που πιθανώς αποτελεί κάποια προσφορά.
Όπως καταλαβαίνετε ο προορισμός μιας τέτοιας σελίδας είναι συνήθως κάποια σελίδα αγοράς ή εισαγωγής στοιχείων για κάποιο συγκεκριμένο σκοπό.

Οι «lead generation» σελίδες
Αυτό ο τύπος χρησιμοποιείται για να συλλέξει στοιχεία των επισκεπτών, όπως όνομα, διεύθυνση email κ.ά. Ο μοναδικός σκοπός τους είναι να σας βοηθήσουν να συλλέξετε στοιχεία τα οποία θα χρησιμοποιήσετε αργότερα στο σχέδιο marketing που ακολουθείτε.

Είναι λογικό, λοιπόν, σε μια τέτοια σελίδα να συναντήσει κανείς μια φόρμα συλλογής στοιχείων με (τουλάχιστον) ένα κείμενο που θα επεξηγεί τι θα λάβετε ως αντάλλαγμα εάν δώσετε τα στοιχεία σας.

Τι μπορεί να δοθεί για αντάλλαγμα; Ορίστε μερικά κλασικά παραδείγματα:

Ebook ή κάποιο αποκλειστικό άρθρο
Συμμετοχή σε δωρεάν webinar
Κάποια έκπτωση σε προϊόν/υπηρεσία
Συμμετοχή σε διαγωνισμό κ.ά.
Το μέγεθος της φόρμας και ο αριθμός των στοιχείων που θα αποφασίσετε να ζητήσετε είναι καθοριστικά στοιχεία για την επιτυχία της μετατροπής (conversion).

Επομένως προσπαθήστε να ζητήσετε τις ελάχιστες δυνατές πληροφορίες για να δείτε από την πρώτη στιγμή ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει λόγος να ζητήσετε το τηλέφωνο ή το fax κάποιου αν στόχος σας είναι η πρώτη επαφή να γίνει μέσω email.

Γιατί αξίζει να χρησιμοποιείτε landing pages
Η σύντομη απάντηση είναι γιατί θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε τα ποσοστά μετατροπής της σελίδας σας (conversion rate).

Ο βασικός λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι κάθε landing page είναι σχεδιασμένη με ένα μοναδικό σκοπό και μπορεί να συμβαδίζει πλήρως με το ύφος του προϊόντος/υπηρεσίας ή/και του κοινού που απευθύνεστε κάθε φορά.

Σκεφτείτε για παράδειγμα τις εξής εκδοχές: μια διαφήμισή σας να οδηγεί τους επισκέπτες στην αρχική σας σελίδα και μια άλλη σε landing page ειδικά φτιαγμένη για την εν λόγω διαφήμιση.

Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς πως η αρχική σελίδα έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει ένα εύρος γενικών απαιτήσεων. Συγκεντρώνει γενικές πληροφορίες γύρω από το όνομά σας και αποτελεί το σημείο έναρξης για μετακίνηση σε άλλες, περισσότερο ειδικές, σελίδες του domain σας.

Κάθε σημείο της αρχικής σελίδας, λοιπόν, που δεν υπηρετεί τον στόχο της διαφήμισης αποσπά την προσοχή του επισκέπτη και τον απομακρύνει από την επιθυμητή ενέργεια, κάτι που με τη σειρά του μεταφράζεται σε χαμηλότερα ποσοστά μετατροπής. Αυτό σίγουρα δεν είναι ο στόχος σας.

Το ιδανικό μήνυμα…
Μεταξύ άλλων, το κυρίαρχο μήνυμα που θα επιλεγεί για μια landing page είναι βασικός παράγοντας καθορισμού της επιτυχίας της.

Οι περισσότεροι επισκέπτες είναι ανυπόμονοι και θα εγκαταλείψουν την ιστοσελίδα σας σε μερικά δευτερόλεπτα από την άφιξη τους αν δε τους κρατήσετε με ένα σύντομο και έξυπνο μήνυμα.

Παράδειγμα ενός ΜΗ αποτελεσματικού μηνύματος
Διαφήμιση: 50% έκπτωση στα ACER laptops
Μήνυμα της landing page: Καλώς ορίσατε στο φθηνότερο online κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών!

Παράδειγμα πιο στοχευμένου μηνύματος
Διαφήμιση: 50% έκπτωση στα ACER laptops
Μήνυμα: Επιλέξτε laptop της ACER και κερδίστε 50% έκπτωση!

Είσαστε ένας από αυτούς που σκέφτηκαν «Εντάξει, σιγά μην επέλεγα το πρώτο μήνυμα!»;

Πρέπει να γνωρίζετε πως ούτε το δεύτερο μπορεί να είναι το σωστό μήνυμα για τον παραπάνω στόχο. Η δημιουργία του ιδανικού μηνύματος είναι σημαντική και όχι τόσο απλή όσο φαίνεται.

Και αυτό γιατί χρησιμοποιώντας το κατάλληλο μήνυμα δίνεται στους επισκέπτες σας να καταλάβουν ότι έκαναν το «σωστό κλικ» και βρέθηκαν στην ιστοσελίδα σας.

Συμπέρασμα

Οι landing pages έχουν αποτελέσματα. Αποδίδουν καλύτερα από τυπικές σελίδες, πόσο μάλλον όταν σχεδιαστούν σωστά και γίνουν σε αυτές τα απαραίτητα tests.





πηγή
 
Top